"Big change going on"

Rubriken säger allt. Jag ska klämma till med en jävla fet förändring i mitt liv nu. I ett bra tag nu har jag bara latat mig, gjort det jag känt för och ätit det jag varit sugen på. Vilken nu kommer vara ett BIG NO. Jag ska nämligen bara äta popcorn och dricka vatten istället för att dricka läsk & äta chips godis och all annan skit som finns! Okej, choklad är tillåtet också för det går inte att hålla sig undan, men INGET mer! Och sen så var det ju dehär med träningen. Det har jag varit riktigt slapp med sen jag slutade i handbollen. Hade 2 provveckor på Motionshuset med Felicia, men nä det blev inget mer mer de sen. Nu har jag till slut bestämt mig för att det blir friskis! Nu får jag ju även gymma där också eftersom att jag fyller 16 i år. Så det blir perfekt! Billigt och bra. Har även bestämt mig för att när skolan börjar så ska jag kämpa! Slut med min jävla lathet! Jag ska göra det där extra för att höja mina betyg och inte bara göra det enklaste för mig så att jag precis klarar mig att få godkänt. Jag ska kunna välja vad jag vill bli utan att ha ett viss antal alternativ att välja på pga att mina betyg inte är tillräckligt bra.

Man kan väl säga såhär, när jag går ur 9an, ska jag vara stolt över mig själv. Jag ska ha fått de betygen som jag kan nå upp till och förtjänar. Jag ska vara nöjd med min kropp och känna mig stolt över mig själv när jag visar upp mig själv i bikini. Jag ska inte känna att jag inte vill visa min kropp pga att jag är tjock osv.. Därför ska jag nu se till att kunna vara stolt över mig när sommaren kommer.

Så här har ni mina nyårslöften:
• Jag ska kämpa för att få den kropp som jag vill ha, och med stolthet kunna visa upp den på sommaren.
• Jag ska kämpa för att nå dom betygen som jag vill ha när jag går ur 9an.
• Jag ska komma in på den gymnasielinje som jag vill gå på.
• Jag ska inte dömma folk efter vad andra säger, jag ska få min egen uppfattning utav dom.
• Och som man alltid fick höra när man var liten "Behandla andra så som jag själv vill bli behandlad"
• Jag ska inte bry mig om vad andra tycker och tänker, jag ska vara den som jag själv vill, se ut precis som jag vill, klä mig precis som jag vill. Annars är det ju inte jag, right?

- Det är du själv som bestämmer vem du vill vara, det är ingen annan som gör det åt dig.


Kommentarer
Postat av: kajsa

sjukt bra nyårslöften!

2011-01-04 @ 23:41:25
URL: http://babababababa.blogg.se/
Postat av: Katarina Grosvold

Grymt bra bra Elin, speciellt de sista löftet

2011-01-05 @ 18:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0