Mina nyårslöften.

Bli hälsosam. Tänka mer på vad jag stoppar i mig. Nyttigare mat & absolut mindre godsaker! Men kommer självklart unna mig lite gott då och då! Det får man om man håller igång och tränar!
Satsa mer på dansen. Har ju kommit med i uppvisningsgruppen nu och det är verkligen en stor utmaning för mig. De andra i gruppen är verkligen skitgrymma så det gäller att ligga i och träna om jag ska klara detta. Men jag ska kämpa på som bara den, nu har jag fått en chans så då ska jag utnyttja den. Går även i Hiphop/Street, MTV/Funk & Hiphip&Ragga och även där ska jag kämpa på och verkligen göra mitt bästa!
Träna regelbundet. Ska lägga upp ett schema för min träning. Ska ha bestämda dagar då jag ska följa mina rutiner. Tränar ju på Friskis & Svettis så ska kolla upp vilka pass som intresserar mig och sedan lägga upp schema efter de och utöver dansen.
Inte sola solarium. Jag har alltid varit brunberoende vilken inte alls är bra! Jag trvis inte i att vara blek men jag måste lära mig det. Solarium är jättefarligt vilket man inte alltid tänker på. Min moster var precis som jag när hon var liten och hon fick cancer, men hon blev botad. Men idag måste hon vara jätteförsiktig, hon måste sitta i skuggan och kan knappt sola. Det är ju inte värt de, bara för att man ska va brun. Så varje gång jag vill sola ska jag tänka på det. Jag får dåligt samvete för jag vet att det hänt henne. Det börjar med att man börjar sola några gånger och så tänker man att man bara gör det inför ett speciellt tillfälle som tex nyår nu! Men sen fortsätter de och man blir beroende och vill göra de till alla speciella tillfällen. Och man blir fast, tro mig. Ska istället lägga pengarna på en bra BUS, men ska heller inte använda det för mycket för man blir lätt fläckig osv om man inte använder de på rätt sätt. Ska helt enkelt försöka lära mig att älska mig själv som blek, haha!
Kämpa på i skolan. Denna terminen har gått fort! Och den har inte varit jobbig alls vilket har varit gött! Men nu lär det jobbiga komma antar jag men ska verkligen ligga i i skolan nu och kämpa på! Det är min framtid de handlar om. Jag ska inte skjuta fram saker och göra det i sista sekunden vilket jag alltid gjorde förr, har dock blivit mycket bättre på det nu på gymnasiet men jag kan fortfarande bli ännu bättre! Jag ska inte alltid gå den enkla vägen utan jag ska försöka utmana mig själv mer!
Jobba på mitt självförtroende. Jag har aldrig haft speciellt bra självförtroende. Jag ser nästan alltid det sämsta hos mig och det bästa hos andra vilket får mig att känna mig värdelös ungefär. Jag måste acceptera mig själv för den jag är och se allt bra istället för att det dåliga. Varje dag när jag går upp ska jag se mig själv i spegeln och tänka på allt bra och se förbi det dåliga! Alla är vacka på sitt sätt, vi måste bara inse det. Man mår bättre med ett bra självförtroende! Men det får självklart inte gå över styr heller..
Bli mer posetiv. Jag kan ganska ofta vara rätt negativ, vilket påverkar dem i min omgivning. Man förlorar bara på det själv. Man märker ju själv när man ser någon som är jätteglad och posetiv, då blir man ju glad själv! Sånt smittar av sig, likaså om man ser någon sur och negativ, det smittar också av sig! Och självklart vill man väl vara den där glada och posetiva tjejen som muntrar upp alla andra?! Och jag tror även man mår mycket bättre av det själv!
Men självklart får man ha dåliga dagar, det har alla.


HAR NI NÅGRA NYÅRSLÖFTEN? :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0